16 września 2015

10 powodów dlaczego firmy chcą PR

Najlepiej jeśli jest to coś, co urywa głowę z wrażenia: rewolucyjny produkt, wartościowa akcja społeczna, przebojowa idea...

Przez ponad 15 lat pracy w public relations poznałem wiele powodów dlaczego firmy, instytucje lub organizacje korzystają z PR.

Oto 10 najczęściej spotkanych motywacji:

1. Chcę sprzedać produkt…

To oczywiste, że każdy kto coś produkuje lub świadczy usługi chce powiedzieć mediom i klientom co robi i dlaczego to powinno ich zainteresować.

Twoja firma może być najlepsza, najszybsza, najbardziej innowacyjna, ale jeżeli nikt o niej nie słyszał... Dzięki PR media i klienci zaczynają mówić o Tobie.

2. Szukamy lepszych pracowników.

Coraz mniej ludzi spędza w jednej pracy całe życie. Ci najbardziej ambitni szukają nowych możliwości i wyzwań – chcą się rozwijać, więcej zarabiać i lepiej żyć. Szukają pracodawców, którzy mogą im pomóc to osiągnąć.

Budując reputację atrakcyjnej marki możesz przyciągać do siebie najlepszych pracowników.

3. Wzmocnienie morale.

Skuteczny PR podnosi morale i wzmacnia lojalność – tłumaczy dlaczego warto pracować dla tak znakomitej firmy.

Pozytywne artykuły o firmie w prasie, relacje w telewizji i komentarze w mediach społecznościowych motywują do lepszej pracy i zmniejszają rotację wśród najlepszych pracowników.

4. Prężenie muskułów.

Nic tak nie irytuje konkurencji jak Twój występ w mediach i informacja o kolejnym sukcesie (prestiżowa nagroda, nowy klient, wygrany przetarg, itp.).

Nie ma najmniejszego powodu, żeby oszczędzić konkurencji tej nieprzespanej nocy...

5. Prywatny plan emerytalny.

Właściciele firm, którzy planują przejście na emeryturę lub rozpoczęcie nowej działalności myślą o przekazaniu swojej firmy w dobre ręce.

Ci, którzy chcą ją dobrze sprzedać mogą wykorzystać PR do poprawy wizerunku i podniesienia wartości – bez tego trudno uzyskać najlepszą cenę.

6. Debiut na rynku lub duża zmiana.

Trudno znaleźć etap w rozwoju firmy (małej, średniej lub dużej), w którym można pominąć PR.

Od klasycznego start-upa do uznanej firmy – PR zwiększa kapitał komunikacji marki, pomaga zrozumieć interesariuszom co się dzieje w firmie, jaki jest cel tych zmian i jakich mogą spodziewać się korzyści.

7. Nie wiedziałem, że może nas to spotkać...

Nie znam firmy, instytucji lub organizacji, która z przyjemnością myśli o sytuacji kryzysowej. Ale licho nie śpi.

Czasem firma czuje, że będzie miała kłopoty i szuka agencji PR, która pomoże jej uporać się z problemem w mediach. Czasem mleko już się rozlało...

Lepiej zadzwonić do agencji PR specjalizującej się w zarządzaniu kryzysowym późno niż wcale. Dużo lepiej niż udawać, że problemu nie ma lub sam się rozwiąże.

8. Szukamy sponsora.

Na rynku jest coraz więcej organizacji pozarządowych i charytatywnych – wszystkie potrzebują pieniędzy.

PR pomaga zdobywać fundusze – od dużych sponsorów i drobnych darczyńców.

9. Nikt nie wie ile mam do powiedzenia...

Są branże, w których szczególnie liczy się specjalistyczna wiedza i doświadczenie.

Budowanie marki eksperta zachęca media do częstych kontaktów (prośba o fachowy komentarz) i zwiększa przewagę nad konkurencją.

10. Próżność.

Musiałem o tym wspomnieć, ale nie chciałem od tego zaczynać, więc napisałem o tym na końcu.

Niektórzy po prostu chcą zobaczyć swoje nazwisko i zdjęcie na pierwszej stronie popularnego czasopisma.

Coś przeoczyłem? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *