6 grudnia 2016

4 pomysły jak organizacja charytatywna może zainteresować media przed Bożym Narodzeniem

Koniec roku to wyjątkowo intensywny czas dla wszystkich organizacji charytatywnych. Media chętnie pokazują w okresie świątecznym najaktywniejszych społeczników – wzrasta zainteresowanie tym, co robią, jak organizacje dobroczynne wydają pieniądze z darowizn i jakie mają efekty.

Oto 4 pomysły tematów, które pomogą Twojej organizacji charytatywnej pozytywnie zaistnieć w mediach przed Świętami:

1. Pokaż wyróżniającego się wolontariusza.

Czy w Twojej organizacji jest osoba, która udziela się społecznie (na przykład gotuje darmowe posiłki dla bezdomnych) lub dzięki pomocy innych wyszła z życiowych tarapatów i teraz wspiera innych? Tacy ludzie niechętnie opowiadają o swojej pracy (są skromni i wolą być w cieniu), ale jeśli uda Ci się ich przekonać do rozmowy z reporterem, który szuka takiego bohatera, możesz liczyć na mnóstwo pozytywnych reakcji i wzmocnić reputację swojej organizacji.

2. Podziękuj szczodremu darczyńcy.

Jeśli Twoja organizacja otrzymała pokaźne wsparcie finansowe lub od dłuższego czasu korzysta z dotacji hojnego sponsora, możesz wykorzystać ten czas do podziękowania w mediach za pomoc. Ale uwaga: nie wszyscy darczyńcy chcą, aby upubliczniać ich dane. Dlatego przed telefonem do mediów poproś o zgodę swojego sponsora.

3. Opisz nowy trend.

Czy rodzinom o niskich dochodach żyje się w Twoim mieście lepiej czy gorzej niż przed rokiem? Czy sponsorzy chętnie wspierają projekty społeczne? Czy organizacje charytatywne współpracują ze sobą przy realizacji największych projektów? Jeśli widzisz trend, który wpływa na pracę Twojej organizacji (pomaga lub przeszkadza) lub zmienia środowisko, w którym działasz, powiedz o tym mediom.

4. Opowiedz o efektach swojej pracy.

Czy Twoja organizacja osiągnęła w tym roku godny odnotowania sukces? Rozwiązałeś dokuczliwy problem lub odnotowałeś znaczący postęp w ważnym zadaniu? Jeśli możesz pokazać konkretne efekty, powiedz o tym mediom.

Każdy z tych pomysłów można przekształcić w atrakcyjny temat dla mediów szukających przed Bożym Narodzeniem ciepłej i podnoszącej na duchu opowieści.

Pamiętaj, żeby w propozycji tematu skupić się na osobie, którą chcesz pokazać, ciekawym trendzie lub efektach pracy. Media szukają tematu o człowieku i efektach jego działalności. Nie interesuje ich darmowa reklama Twojej organizacji. Każdy jednak wie, że pozytywny artykuł o pracowniku, wolontariuszu i społeczniku pośrednio promuje także jego organizację.

Jeżeli media nie zainteresują się proponowanym tematem, możesz go wykorzystać przed Świętami na blogu swojej organizacji, profilach w mediach społecznościowych, newsletterze i innych materiałach marketingowych.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu świątecznego tematu dla mediów, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *