18 grudnia 2016

Szkolenia medialne pomagają wszystkim – małym, średnim i dużym firmom

Kiedy właściciel małej lub średniej firmy słyszy o szkoleniu medialnym zwykle przychodzą mu do głowy dwie myśli:

1. to coś o manipulacji mediami,

2. to coś tylko dla "dużych graczy", których można zobaczyć najczęściej w głównych programach informacyjnych.

Obydwa skojarzenia nie mają nic wspólnego z faktami. Wywiady dla mediów są dla wszystkich – małych, średnich i dużych firm.

Nawet w sytuacji kryzysowej wypowiedź w mediach (rzeczowa, sensowna i przekonująca) jest okazją do zminimalizowania strat – dużo bardziej efektywną od informacji prasowej lub reklamy i praktycznie bezpłatną.

Dobry wywiad dla mediów – dla lokalnej gazety, telewizji regionalnej lub głównego programu informacyjnego jest znakomitą okazją do tego, żeby:

1. zwiększyć rozpoznawalność marki,

2. zdobyć nowych klientów,

3. przekazać ważną informację, na przykład o nowym produkcie i/lub usłudze, strategicznym kontrakcie lub sukcesie ważnego pracownika,

4. wyjaśnić nieporozumienie,

5. zdobyć mocniejszą pozycję na rynku.

W każdym kontakcie z mediami (lokalnymi, regionalnymi lub krajowymi) musisz pamiętać o jednej rzeczy: to media wyznaczają reguły, Ty musisz się do nich dostosować (oczywiście w granicach prawa i zdrowego rozsądku.)

Rozmowa w mediach jest inna. Na przykład w pracy nie musisz odpowiadać na podchwytliwe pytania. Nie musisz udowadniać, że mówisz prawdę. Nikt nie rozlicza Cię za to, co powiedziałeś 5 lat temu. Nie nie przerywa w pół zdania.

Szkolenie medialne przygotowuje do komunikacji z mediami i opinią publiczną zgodnie z zasadami obowiązującymi w mediach (uwaga: nie wszystkie można znaleźć w Internecie).

Jeśli nadal nie jesteś przekonany do szkolenia medialnego (być może najważniejszego szkolenia w całym roku), zadaj sobie 10 pytań:

1. Ile powinien trwać wywiad dla prasy?

2. Gdzie patrzeć w wywiadzie dla telewizji?

3. Z ilu elementów składa się pełna odpowiedź na pytanie reportera?

4. Dlaczego w wywiadzie nie wystarczy odpowiedzieć na pytania reportera?

5. Czy możesz powiedzieć reporterowi coś, czego nie może wykorzystać w artykule?

6. Czy możesz powiedzieć "bez komentarza"?

7. Jak odpowiadać na pytania o konkurencji?

8. Co robić kiedy reporter nie pozwala Ci dokończyć odpowiedzi?

9. Ile masz czasu na pierwszy komunikat dla mediów w sytuacji kryzysowej?

10. Kiedy kończy się wywiad dla prasy?

Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na te pytania, możesz napytać sobie biedy w komunikacji z mediami, a w sytuacji kryzysowej zamienić kryzys w katastrofę i zniszczyć reputację do cna.

Potraktuj szkolenie medialne jako inwestycję w poprawę komunikacji z mediami i opinią publiczną (w tym ze swoimi interesariuszami) a zwrot z tej inwestycji będzie wprost proporcjonalny do maksymalnego wykorzystania każdej okazji – tym większy, im lepiej poznasz reguły medialnej gry i im częściej będziesz proszony o wypowiedź jako branżowy ekspert w swoim mieście, regionie lub kraju.

Konkluzja

Reguły medialnej gry i zasady komunikacji z mediami są proste. Trudne jest ich stosowanie. Dlatego bez szkolenia medialnego każdy kontakt z mediami jest obarczony dużym ryzykiem.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *