Kiedy właściciel małej lub średniej firmy słyszy o szkoleniu medialnym zwykle przychodzą mu do głowy dwie myśli:
1. to coś o manipulacji mediami,
2. to coś tylko dla "dużych graczy", których można zobaczyć najczęściej w głównych programach informacyjnych.
Obydwa skojarzenia nie mają nic wspólnego z faktami. Wywiady dla mediów są dla wszystkich – małych, średnich i dużych firm.
Nawet w sytuacji kryzysowej wypowiedź w mediach (rzeczowa, sensowna i przekonująca) jest okazją do zminimalizowania strat – dużo bardziej efektywną od informacji prasowej lub reklamy i praktycznie bezpłatną.
Dobry wywiad dla mediów – dla lokalnej gazety, telewizji regionalnej lub głównego programu informacyjnego jest znakomitą okazją do tego, żeby:
1. zwiększyć rozpoznawalność marki,
2. zdobyć nowych klientów,
3. przekazać ważną informację, na przykład o nowym produkcie i/lub usłudze, strategicznym kontrakcie lub sukcesie ważnego pracownika,
4. wyjaśnić nieporozumienie,
5. zdobyć mocniejszą pozycję na rynku.
W każdym kontakcie z mediami (lokalnymi, regionalnymi lub krajowymi) musisz pamiętać o jednej rzeczy: to media wyznaczają reguły, Ty musisz się do nich dostosować (oczywiście w granicach prawa i zdrowego rozsądku.)
Rozmowa w mediach jest inna. Na przykład w pracy nie musisz odpowiadać na podchwytliwe pytania. Nie musisz udowadniać, że mówisz prawdę. Nikt nie rozlicza Cię za to, co powiedziałeś 5 lat temu. Nie nie przerywa w pół zdania.
Szkolenie medialne przygotowuje do komunikacji z mediami i opinią publiczną zgodnie z zasadami obowiązującymi w mediach (uwaga: nie wszystkie można znaleźć w Internecie).
Szkolenia medialne pomagają wszystkim – małym, średnim i dużym firmom https://t.co/C3QQGhFtpa #media #pr #szkoleniamedialne pic.twitter.com/3IeA8w0DTR
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) 18 grudnia 2016
Jeśli nadal nie jesteś przekonany do szkolenia medialnego (być może najważniejszego szkolenia w całym roku), zadaj sobie 10 pytań:
1. Ile powinien trwać wywiad dla prasy?
2. Gdzie patrzeć w wywiadzie dla telewizji?
3. Z ilu elementów składa się pełna odpowiedź na pytanie reportera?
4. Dlaczego w wywiadzie nie wystarczy odpowiedzieć na pytania reportera?
5. Czy możesz powiedzieć reporterowi coś, czego nie może wykorzystać w artykule?
6. Czy możesz powiedzieć "bez komentarza"?
7. Jak odpowiadać na pytania o konkurencji?
8. Co robić kiedy reporter nie pozwala Ci dokończyć odpowiedzi?
9. Ile masz czasu na pierwszy komunikat dla mediów w sytuacji kryzysowej?
10. Kiedy kończy się wywiad dla prasy?
Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na te pytania, możesz napytać sobie biedy w komunikacji z mediami, a w sytuacji kryzysowej zamienić kryzys w katastrofę i zniszczyć reputację do cna.
Potraktuj szkolenie medialne jako inwestycję w poprawę komunikacji z mediami i opinią publiczną (w tym ze swoimi interesariuszami) a zwrot z tej inwestycji będzie wprost proporcjonalny do maksymalnego wykorzystania każdej okazji – tym większy, im lepiej poznasz reguły medialnej gry i im częściej będziesz proszony o wypowiedź jako branżowy ekspert w swoim mieście, regionie lub kraju.
Konkluzja
Reguły medialnej gry i zasady komunikacji z mediami są proste. Trudne jest ich stosowanie. Dlatego bez szkolenia medialnego każdy kontakt z mediami jest obarczony dużym ryzykiem.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz