29 grudnia 2012

Przedostatni dzwonek, czyli nie wiesz czy potrzebujesz PR?

Mówi się, że PR jest tylko dla celebrytów, polityków i zawodowych sportowców. Ci, którzy tak myślą, rezygnują z wyjątkowej możliwości wypromowania siebie, swojej firmy, swoich produktów i usług.

Chcesz zdobyć więcej klientów, poprawić sprzedaż, zwiększyć dochody, wzmocnić markę i poszerzyć rynek?

Zapraszam do lektury.

Zamierzasz:

1. Zdobyć więcej klientów?

2. Sprzedawać więcej produktów?

3. Poprawić opinię o swoich usługach?

4. Zwiększyć dochody?

5. Być bardziej rozpoznawalny w mediach?

6. Wykreować nowy wyróżnik (USP)?

7. Zdobyć pozycję lidera branży?

8. Wzmocnić markę?

9. Poprawić reputację?

10. Wykreować się na najlepszego eksperta w swojej specjalności?

11. Dotrzeć do decydentów?

12. Poszerzyć rynek sprzedaży?

13. Zwiększyć zainteresowanie swoimi szkoleniami?

14. Sprzedać cały nakład swojej książki?

15. Znaleźć producenta i/lub dystrybutora dla swojego filmu?

16. Zwiększyć zainteresowanie swoimi koncertami i nową płytą?

17. Zwiększyć liczbę zaproszeń na konferencje w roli głównego prelegenta?

18. Zdobyć wiarygodność jaką dają wyłącznie występy w mediach?

Jeśli choć raz powiedziałeś tak – potrzebujesz PR.

Nie musisz być celebrytą

Public relations NIE jest głównie dla ludzi rozrywki i polityki – choć oglądając telewizję komercyjną można czasem odnieść takie wrażenie. PR to efektywna metoda komunikacji pomagająca kształtować wizerunek, rozwijać firmę, zdobywać klientów oraz wzmacniać markę i reputację.

PR pomaga osiągać różne cele. Niektórzy chcą wzbogacić wiedzę konsumentów o swoim produkcie i zwiększyć jego rozpoznawalność, inni pragną zdobyć pozycję najważniejszego eksperta w branży, jeszcze inni planują wypromować społecznie pożyteczną ideę. Każdy chce się lepiej komunikować z rynkiem.

Jaką wartość ma najlepszy produkt lub usługa, o której nikt nic nie wie? Jaki sens ma Twój wysiłek, jeżeli wszystko trzymasz w sekrecie? Firma może być najlepsza, najszybsza, najbardziej innowacyjna, ale jeśli nikt o niej nie słyszał... zapomnij o sukcesie.

Twoja pierwsza kampania PR

Skuteczna kampania PR jest nieodłącznym i coraz ważniejszym składnikiem każdego planu biznesowego – tak jak terminowe płacenie faktur lub zakup odpowiednich surowców.

Wszystko zaczyna się od dotarcia do rynku i konsumentów. Potem trzeba określić konkretne cele. Planujesz zwiększyć sprzedaż o 1/3 do końca przyszłego roku? Zamierzasz otworzyć nowy sklep lub oddział? Chcesz wejść na rynek europejski? Jakie są Twoje długoterminowe cele?

Pamiętaj o przyszłości. PR to długofalowy proces – na efekty trzeba poczekać. Spisz krótko i długoterminowe cele i przygotuj kampanię, która je umiejętnie połączy.

To nie jest tak, że jeden wywiad w "Gazecie Wyborczej" lub "Wprost" zwiększy sprzedaż następnego dnia. Takie wywiady to element wielu innych starań i szerszego planu. Gdybyś wycofał się po trzech miesiącach, nigdy by tego wywiadu nie było i nie wiedziałbyś jaka jest skuteczność kampanii.

Być może pięć minut temu uważałeś, że nie potrzebujesz PR, ale jeśli naprawdę chcesz zdobyć więcej klientów, poprawić sprzedaż, zwiększyć dochody, wzmocnić markę i poszerzyć rynek, warto spróbować. Nie czekaj na ostatni dzwonek.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *