30 listopada 2016

Co zrobić z nudnym tematem

Co zrobić z banalną informacją lub nudnym tematem? Dla wielu szefów firm i praktyków PR to trudny orzech do zgryzienia.

Po pierwsze, nie próbuj sam rozwiązać tego problemu. Jeśli uważasz, że temat jest nudny, zapytaj o zdanie swoich współpracowników. Jeśli masz dobre kontakty w mediach, zasięgnij opinii u zaufanego dziennikarza, szczególnie takiego, który pisze o Twojej branży. Zebrane informacje i oceny wykorzystaj w rozmowie ze swoim przełożonym. Ewentualny opór szefa będzie mniejszy jeżeli powołasz się na opinie innych osób.

Inną alternatywą jest sprawdzenie czy jest jakiś precedens – czy Twoja firma próbowała wcześniej zainteresować media podobnym produktem lub usługą. Możesz oprzeć się na tamtych doświadczeniach i przypomnieć reakcję mediów.

Możesz także sprawdzić jak promowała podobne produkty lub usługi konkurencja. Kiedy to robili i z jakim skutkiem?

Jeśli materiał w obecnej formie jest za słaby dla mediów, zorganizuj w firmie lub swoim dziale krótką burzę mózgów co zmienić, żeby mógł zaistnieć w mediach lub poproś o świeże pomysły agencję PR – jeśli z taką współpracujesz. Burza mózgów pomoże wykreować nowe podejście do tematu lub podpowiedzieć inną formę kontaktu z mediami, na przykład inna redakcja, inny reporter, inna pora kontaktu z mediami, itp.

Inną opcją jest poszukanie w produkcie wyróżnika, który uczyni go bardziej atrakcyjnym dla mediów. Nowe inspiracje znajdziesz w wyszukiwarkach internetowych – to znakomite źródło zaskakujących skojarzeń.

Ciekawym rozwiązaniem może być porównanie nowego produktu z tym, co robiłeś do tej pory. Czy to jest coś zupełnie nowego czy nowa wersja starego pomysłu? Porównanie może być jeszcze ciekawsze jeżeli starsza wersja produktu nadal dobrze się sprzedaje.

Możesz w końcu odwołać się do opinii klientów. Co myślą o nowej propozycji? Jakie widzą plusy? Czy czegoś się obawiają? Jakie mają doświadczenia z używania Twoich produktów?

Możesz połączyć premierę swojego produktu z premierą produktu, który go uzupełnia. Na przykład, zamki do drzwi można połączyć z systemami alarmowymi, usługi rachunkowe z doradztwem podatkowym, pastę do zębów z usługami stomatologicznymi, ekskluzywny hotel z wynajmem eleganckich limuzyn, itp. Nie bój się odważnych połączeń.

Rozmowy z klientami odpowiedzą na pytanie, co jest dla nich najcenniejsze w Twoim produkcie. Korzyści z używania produktu są ważniejsze od jego funkcji. Opisz jaki problem rozwiązuje Twój nowy produkt i co o tym myślą klienci. Właśnie te informacje warto wykorzystać w informacji prasowej dla mediów.

PS. Zobacz też Jak pisać informacje prasowe.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *