27 stycznia 2015

Czego agencja PR oczekuje od swoich klientów

Klienci agencji PR są różni. Bardzo różni.

Popularni i nieznani. Krajowi i lokalni. Bogaci i na dorobku. Zdecydowani i kapryśni. Skromni i próżni. Cierpliwi i nerwowi. Uwielbiani przez media i nielubiani.

Jest jednak jedna rzecz, która ich łączy. Jeżeli dają agencji PR to, czego oczekuje, zawsze dobrze na tym wychodzą.

Kiedy agencja otrzymuje to, czego potrzebuje we właściwym czasie i właściwy sposób, widzimy lepsze relacje i mamy lepsze wyniki.

Oto 5 rzeczy jakich potrzebuje agencja PR, aby z powodzeniem pracować dla swojego klienta:

1. Dobra komunikacja

Wszystko zaczyna się od szczerej, konkretnej i bezpośredniej komunikacji. Agencja i jej klient muszą się dobrze rozumieć i razem realizować wspólne cele. Dlatego cenię klientów, którzy w prostych słowach potrafią powiedzieć czego chcą i jakie mają plany.

Agencja powinna wiedzieć o wszystkim, co pomoże jej osiągnąć cele PR, na przykład opinie konsumentów o produkcie, wyniki sprzedaży, ciekawostki z branży i problemy w komunikacji wewnętrznej klienta.

2. Ocena pracy

Jeżeli jesteś zadowolony z efektów (w mediach dobrze się mówi o Twoich produktach i/lub usługach), powiedz o tym agencji. Jeżeli nie jesteś zadowolony też to powiedz – im wcześniej, tym lepiej.

Agencje potrafią szybko zmienić priorytety i styl działania jeśli otrzymują regularne oceny wyników. Bez informacji zwrotnej agencja może wykonać mnóstwo niepotrzebnej pracy i oczywiście wziąć za to pieniądze.

3. Zaufanie

Nie ma optymalnych wyników bez informacji zwrotnej, ale klient nie może mieć wątpliwości, że pracują dla niego najlepsi fachowcy, którym płaci za wyjątkową wiedzę i bogate doświadczenie. To oni wiedzą jak pisać informacje prasowe, budować relacje z mediami, jak się z nimi komunikować i jak zarządzać sytuacją kryzysową. Tak, to jest praca zespołowa, ale klient musi mieć zaufanie do agencji PR.

4. Partnerstwo

Najlepsze relacje pomiędzy klientem i agencją PR opierają się na partnerstwie. Jeśli agencja daje z siebie wszystko, warto zdobyć się na podobny wysiłek.

Agencja PR i jej klient chcą tego samego – pomyślnie zrealizowanego programu PR.

Każdy w agencji autentycznie cieszy się z udanego wywiadu klienta w mediach i artykułu, który pomaga zwiększyć sprzedaż, ale sukces doceniony przez klienta cieszy agencję podwójnie.

5. Terminowe płatności

Pracownicy agencji PR kochają to, co robią, ale nie można zapominać, że za swoją pracę oczekują adekwatnego i terminowego wynagrodzenia. Agencja, która chce zatrudniać najlepszych fachowców musi im godziwie płacić oraz zapewnić optymalne warunki pracy. Klient, który nie płaci w terminie jest trudnym klientem.

Konkluzja

Agencja PR uchyli nieba klientowi, który zrozumie i zastosuje w praktyce te pięć rzeczy. Bez nich trudno wyobrazić sobie długą, skuteczną i satysfakcjonującą obydwie strony współpracę.

Czego jeszcze potrzebuje agencja PR? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *