17 kwietnia 2012

7 wyróżników informacji

Kto decyduje o tym, która informacja nadaje się do publikacji? Czytelnicy? Reporter? Praktyk PR? Żadna z tych osób. Ta decyzja należy do redaktora wydania.

Oczywiście możesz przekonywać reportera, że Twoja informacja będzie przebojem, ale jeżeli jemu nie uda się przekonać redaktora wydania, to nie pomogą największe zaklęcia.

Wydawcy uważają, że informację wyróżniają następujące cechy:

1. Wpływ

Informacja wyzwala emocje i wpływa na opinie, nastawienie i zachowanie ludzi. Pijany dróżnik może spowodować tragedię. Pijany wędkarz nad brzegiem jeziora raczej nie.

2. Zdziwienie

Słońce w Wigilię i śnieg na Wielkanoc. Informacją jest wszystko co odbiega od planów i oczekiwań. To nie zawsze dotyczy rozczarowań lub zmian na gorsze, ale w większości przypadków niestety tak.

3. Efekt

Informacją jest wszystko co wywołuje jakieś skutki – na przykład śmierć, wypadek, bezdomność, utrata pracy, osobista szkoda, itp.

4. Sekret

Informacją jest wiadomość, którą chcesz zachować tylko dla siebie. Media chcą wiedzieć o wszystkim, także o tym, co powinno – według Ciebie – pozostać tajemnicą.

5. Konflikt

Informacje często dotyczą konfliktu. Zwykle pochodzą z jednego z czterech źródeł: 1. poufni informatorzy lub niezadowoleni pracownicy, 2. źródła zewnętrzne, na przykład konkurencja, 3. przeciwnicy lub wrogowie organizacji, 4. nieprzygotowani rzecznicy prasowi.

6. Błąd

Informacją jest wszystko co dotyczy pomyłek i błędów w biznesie, bo wszelkie odstępstwa od normy i przyjętych standardów mogą mieć wpływ na nasze życie. Poza tym oczekiwania i wymagania opinii publicznej wobec biznesu stale rosną.

7. Punkt widzenia redaktora

Informacją jest wszystko co – zdaniem redaktora – jest ... informacją. Kiedy redaktor wydania uważa, że masz problem, to znaczy, że... naprawdę MASZ problem.

Jakie jest Twoje zdanie o kryteriach wyboru informacji przez media? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *