Kto decyduje o tym, która informacja nadaje się do publikacji? Czytelnicy? Reporter? Praktyk PR? Żadna z tych osób. Ta decyzja należy do redaktora wydania.
Oczywiście możesz przekonywać reportera, że Twoja informacja będzie przebojem, ale jeżeli jemu nie uda się przekonać redaktora wydania, to nie pomogą największe zaklęcia.
Wydawcy uważają, że informację wyróżniają następujące cechy:
1. Wpływ
Informacja wyzwala emocje i wpływa na opinie, nastawienie i zachowanie ludzi. Pijany dróżnik może spowodować tragedię. Pijany wędkarz nad brzegiem jeziora raczej nie.
2. Zdziwienie
Słońce w Wigilię i śnieg na Wielkanoc. Informacją jest wszystko co odbiega od planów i oczekiwań. To nie zawsze dotyczy rozczarowań lub zmian na gorsze, ale w większości przypadków niestety tak.
3. Efekt
Informacją jest wszystko co wywołuje jakieś skutki – na przykład śmierć, wypadek, bezdomność, utrata pracy, osobista szkoda, itp.
4. Sekret
Informacją jest wiadomość, którą chcesz zachować tylko dla siebie. Media chcą wiedzieć o wszystkim, także o tym, co powinno – według Ciebie – pozostać tajemnicą.
5. Konflikt
Informacje często dotyczą konfliktu. Zwykle pochodzą z jednego z czterech źródeł: 1. poufni informatorzy lub niezadowoleni pracownicy, 2. źródła zewnętrzne, na przykład konkurencja, 3. przeciwnicy lub wrogowie organizacji, 4. nieprzygotowani rzecznicy prasowi.
6. Błąd
Informacją jest wszystko co dotyczy pomyłek i błędów w biznesie, bo wszelkie odstępstwa od normy i przyjętych standardów mogą mieć wpływ na nasze życie. Poza tym oczekiwania i wymagania opinii publicznej wobec biznesu stale rosną.
7. Punkt widzenia redaktora
Informacją jest wszystko co – zdaniem redaktora – jest ... informacją. Kiedy redaktor wydania uważa, że masz problem, to znaczy, że... naprawdę MASZ problem.
Jakie jest Twoje zdanie o kryteriach wyboru informacji przez media? Napisz o tym w komentarzu.
Strona główna » reporter » 7 wyróżników informacji
17 kwietnia 2012
7 wyróżników informacji
Autor:
Bogusław Feliszek
o
06:47
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
informacja prasowa,
pr,
reporter
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz