22 sierpnia 2011

Quiz: Idealna informacja prasowa

Idealna informacja prasowa nie istnieje. Ale quiz o takiej informacji? Dlaczego nie? :-)

Sprawdź skuteczność swoich informacji prasowych odpowiadając na 10 pytań naszego quizu.

1. Kiedy popełnisz błąd w informacji prasowej, możesz go naprawić:

A. wysyłając kolejną informację prasową, w której skorygujesz pomyłkę.

B. skupiając się w kolejnej informacji na pozytywnym temacie i odnosząc się z taktem i humorem do poprzedniej pomyłki.

C. wyrzucając z pracy osobę odpowiedzialną za pomyłkę i zatrudniając zewnętrznego eksperta PR.

D. Nie ma możliwości naprawy pomyłki – musisz z tym żyć do końca swoich dni.

2. Prawda czy fałsz? Słowa "ja" i "my" nigdy nie powinny pojawić się w informacji prasowej, z wyjątkiem cytatu.

3. Umieszczenie w informacji słowa "EMBARGO" i podanie konkretnej daty publikacji:

A. prawnie uniemożliwia dziennikarzowi upublicznienie informacji przed zastrzeżoną datą.

B. zachęca dziennikarzy do publikacji informacji przed konkurencją.

C. sugeruje, że nie jesteś zainteresowany udzielaniem jakichkolwiek informacji przed podaną datą i skłania dziennikarza do skasowania informacji.

D. Żadna z tych odpowiedzi.

4. Prawda czy fałsz? Używanie branżowego, specjalistycznego żargonu podnosi jakość i wartość informacji prasowej.

5. Jaki jest najważniejszy wyróżnik skutecznej informacji prasowej?

A. Perfekcyjna ortografia i nienaganna interpunkcja.

B. Szczegółowy opis wizji i misji organizacji.

C. Ważna, ciekawa i aktualna treść.

D. Wysokiej jakości materiały graficzne i darmowe próbki produktu lub prezentacje.

6. Prawda czy fałsz? Treść informacji prasowej powinna być przede wszystkim wartościowa dla Twojej grupy docelowej, nie dla dziennikarzy, którzy ją ewentualnie wykorzystają.

7. Kiedy najlepiej wysłać informację prasową do dziennika?

A. Późnym wieczorem, żeby reporterzy mieli czas ją przeczytać i ocenić.

B. Rano kiedy reporterzy wybierają najważniejsze wiadomości dnia.

C. Po południu kiedy reporterzy po obiedzie mają chwilę oddechu na przeczytanie e-maili i faksów.

D. Kiedykolwiek.

8. Prawda czy fałsz? Im dłuższa informacja prasowa, tym bardziej skuteczna.

9. Jaki procent wysłanych w roku mediom informacji prasowych może być wykorzystanych w jakiś sposób przez dziennikarzy?

A. 1%

B. 4,5%

C. 10%

D. 49%

10. Prawda czy fałsz? W informacji prasowej należy umieścić jak najwięcej cytatów ważnych osób, gdyż to podnosi wagę i prestiż informacji.

Prawidłowe odpowiedzi:

   1. B

   2. Prawda

   3. C

   4. Fałsz

   5. C

   6. Fałsz

   7. B

   8. Fałsz

   9. C

 10. Fałsz

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *