Na szkolenie medialne przygotowałem listę 25 powodów dlaczego dziennikarze nie słuchają. Może zainteresuje także Ciebie.
Dziennikarze nie słuchają, bo:
1. Uważają, że nie masz nic ciekawego do powiedzenia.
2. Czują, że wcześniej ich nie słuchałeś.
3. Podejrzewają, że kiedyś ich oszukałeś.
4. Czekają kiedy będą mogli coś powiedzieć.
5. Szukają argumentów do obrony swego zdania.
6. Są skoncentrowani na własnych myślach.
7. Przeszkadzają im szumy: 1. wewnętrzne (własne myśli, emocje) i 2. zewnętrzne (hałas, inna rozmowa).
8. Lubią słuchać tylko własnych opinii.
9. Są przekonani, że wiedzą już... WSZYSTKO.
10. Są niecierpliwi – czekają na konkluzję, a nie na pełną historię ze szczegółami.
11. Nie chcą przyjąć do wiadomości Twoich argumentów.
12. Pogodzili się z faktem, że są fatalnymi słuchaczami.
13. Rozbuchane ego nie pozwala im przestać "mówić" (także w myślach).
14. Nikt ich nie nauczył jak słuchać uważnie i aktywnie.
15. Paraliżuje ich myśl, że mogą czegoś nie zrozumieć.
16. Wolą sami udzielać porad i komentować, bo to podnosi ich poziom samooceny.
17. Jakiś "głos wewnętrzny" podpowiada im, żeby Ciebie nie słuchać.
18. Nie chcą się przyznać, że nie rozumieją fachowego słownictwa.
19. Boją się, że mogą usłyszeć coś co zmusi ich do zmiany zdania.
20. Są przekonani, że wiedzą co zamierzasz powiedzieć.
21. Nie chcą wchodzić w prawdziwą i rzeczową dyskusję.
22. Sądzą, że nie mają czasu na uważne słuchanie.
23. Nie chcą stracić kontroli nad konwersacją.
24. Wkurzyło ich to, co powiedziałeś i nie chcą słuchać więcej.
25. Zastanawiają się jakie zadać następne pytanie.
Co proponujesz dodać do tej listy? Może coś wyrzucić? Napisz o tym w komentarzu.
Strona główna » wywiad » 25 powodów dlaczego dziennikarze nie słuchają
22 lutego 2011
25 powodów dlaczego dziennikarze nie słuchają
Autor:
Bogusław Feliszek
o
20:37
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
dziennikarz,
szkolenia medialne,
wywiad
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz