Media społecznościowe nazywają się "społecznościowe" nie przez przypadek. Nie publikuj niczego online jeśli nie masz czasu lub ochoty o tym porozmawiać.
Firmy, które odnoszą sukcesy mediach społecznościowych pokazują, że ich profile są prowadzone przez ludzi, którzy dbają o swoich klientów i ciekawi ich co mają do powiedzenia.
Jak zwiększyć zaangażowanie swoich fanów w mediach społecznościowych?
Oto 10 naszych porad, dzięki którym Twoja firma zwiększy zysk z inwestycji w komunikację w mediach społecznościowych:
1. Buduj swoją sieć online organicznie.
Sukces w mediach społecznościowych nie zależy bezpośrednio od liczby osób, które obserwujesz i które obserwują Twój profil. Powodzenie zależy od jakości kontaktów i relacji. Nie kupuj fanów i polubień jeśli nie chcesz skończyć z masą fałszywych profili w swojej sieci.
2. Obserwuj wartościowe profile.
Obserwowanie tego, co piszą i o czym rozmawiają ludzie z Twojej branży pomaga budować sieć wartościowych kontaktów. Być może niektórzy zechcą obserwować także Twój profil i jeśli coś im się spodoba udostępnią to na swoim profilu. Nie uzależniaj tego czy kogoś obserwujesz od tego czy w zamian obserwuje Ciebie – nie łącz tych dwóch rzeczy. Obserwuj każdego kto ma coś ciekawego i wartościowego do powiedzenia.
3. Zadawaj pytania.
Zadawaj swoim klientom pytania, proś o opinie i sugestie co poprawić w produktach i/lub usługach. Rozmawiaj z klientami także na inne tematy, na przykład o pogodzie, sporcie i czasie wolnym. Nie rozmawiaj o polityce.
4. Oferuj praktyczne porady.
Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem. Napisz artykuł na blogu z odpowiedziami na najczęściej zdawane pytania lub o nowym trendzie w Twojej branży. Umieść link do tego artykułu w mediach społecznościowych.
5. Udostępniaj teksty innych użytkowników.
Ważną częścią aktywności online jest dzielenie się treściami. Nie bój się udostępniać linków do cudzych blogów i stron WWW. Buduj reputację osoby (lub marki), która jest źródłem ciekawych, wiarygodnych i obiektywnych informacji.
10 pomysłów jak zwiększyć zaangażowanie fanów w mediach społecznościowych https://t.co/1BVSuQLbRC #media #pr #socialmedia pic.twitter.com/T7UwN1fQSB
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) 5 czerwca 2017
6. Dawaj polubienia, udostępniaj i komentuj.
Pokaż, że Twój profil prowadzi ktoś komu zależy na interakcjach z innymi użytkownikami i kto potrafi docenić oryginalne treści i wartościowe komentarze.
7. Sprawdzaj co udostępniasz online.
Nie zachowuj się jak robot udostępniający wpisy według słów kluczowych. Dodaj do każdego udostępnienia krótki komentarz. Pokaż, że przeczytałeś to, co linkujesz i powiedz dlaczego to robisz.
8. Bierz udział w dyskusjach.
Hashtagi na Twitterze i Instagramie pomagają znaleźć osoby rozmawiające na te same tematy. Niektóre dyskusje odbywają się w konkretne dni o określonych godzinach, inne trwają do wyczerpania tematu.
9. Zrób coś specjalnego dla swoich fanów.
Zorganizuj konkurs lub zaoferuj promocję. Daj swoim fanom powód do odwiedzenia Twojego profilu. Spraw, żeby poczuli się wyjątkowo.
10. Pora kontaktu.
Sprawdź kiedy ludzie, do których chcesz dotrzeć są dostępni online. Jeśli szukasz kontaktu z ludźmi biznesu, najłatwiej do nich dotrzeć na Twitterze na początku i pod koniec dnia pracy. Jeśli chcesz porozmawiać z zapracowanymi matkami, proponuję kontakt w godzinach pracy szkół lub późnym wieczorem (kiedy dzieci już śpią).
Dodatkowe porady
Na koniec jeszcze 3 dodatkowe porady jak zwiększyć zaangażowanie fanów w mediach społecznościowych:
1. Umieść na swojej firmowej stronie WWW linki do profili w mediach społecznościowych.
2. Opublikuj niektóre wpisy na innych profilach online, na przykład na prywatnej stronie na Facebooku, Google+ i LinkedIn.
3. Dodaj do swojej firmowej strony WWW przyciski ułatwiające osobom odwiedzającym tę stronę udostępnianie treści na swoich profilach w mediach społecznościowych. Możesz wykorzystać na przykład bezpłatne usługi Add This lub Share This.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak wykorzystać media społecznościowe do promocji swojej firmy, prosimy o kontakt. Pomożemy opracować strategię komunikacji online, poprowadzimy Twoje profile lub nauczymy na szkoleniu jak to robić samemu. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz