Przygotowanie do wywiadu dla mediów przypomina trochę gotowanie z książką kucharską. Trzeba znaleźć przepis, który zachwyci podniebienie, ale przed decyzją co wrzucimy do garnka należy bardzo ostrożnie przyjrzeć się składnikom wybranej potrawy.
Masz wszystkie potrzebne składniki czy musisz pobiec do sklepu po ten jeden specjalny, który "wyczaruje" wyjątkowe danie? A może bierzesz to, co masz pod ręką wierząc, że wystarczy tylko zadbać o odpowiednie przyprawy.
Z wywiadem dla mediów jest podobnie. Niektórzy troszczą się o najbardziej świeże składniki, wykwintne menu i eleganckie podanie dania do stołu. Inni serwują mediom to, co mają w lodówce sądząc, że reporterzy wolą szybkie i proste potrawy do konsumpcji na stojąco.
Sprawdzone receptury
Oprawianie, czyszczenie, krojenie, rozbijanie, marynowanie, pieczenie, duszenie, gotowanie czy smażenie powinno odbywać się zgodnie z dobrymi i sprawdzonymi zasadami. Podobnie jest z przygotowaniem do wywiadu dla mediów.
Receptury udanych kontaktów z mediami nie są skomplikowane. Sukces zależy od proporcjonalnego doboru składników. Wykonanie dań lepiej wychodzi pod okiem fachowca, który z niejednego pieca chleb jadł. Dlatego na naszych szkoleniach robimy dużo ćwiczeń przed kamerą i mikrofonem.
Gotowanie jest procesem podobnie jak przygotowanie do wywiadu – potrzebne są strategia, plan i kluczowe komunikaty. Trzeba wiedzieć co się wydarzy – o co zapyta reporter, jak kontrolować przebieg wywiadu i jak odpowiadać na trudne pytania zgodnie z interesami swojej firmy, instytucji lub organizacji.
Podstawowymi składnikami wyśmienitego wywiadu są pewność siebie, spokój i zwięzłość. Nie wolno rozmawiać z reporterem za długo tak jak nie wolno trzymać potrawy za długo na ogniu. Wywiad dla prasy nie powinien trwać dłużej niż 20 minut.
Szkolenie medialne jak kurs gotowania https://t.co/r6y1hYc6w9 #media #pr #szkoleniamedialne pic.twitter.com/ga87NRHyBk
— Bogusław Feliszek (@ekspertmedialny) 19 czerwca 2016
Medialne menu
W Feliszek PR uczymy właścicieli firm, liderów opinii, polityków, rzeczników prasowych, specjalistów PR, pracowników administracji i samorządów sztuki udzielania wywiadów i budowania korzystnych relacji z mediami. Analizujemy różne kryzysowe studia przypadku – od wycofania produktu z rynku przez skandal obyczajowy po katastrofę ekologiczną.
Na naszych szkoleniach medialnych m.in.:
1. tłumaczymy jak działają media i jakie mają potrzeby,
2. pokazujemy jak znaleźć i wybrać tematy, które mogą zainteresować reporterów,
3. pomagamy przygotować kluczowe komunikaty,
4. opracowujemy listy trudnych pytań i odpowiedzi na te pytania.
Feliszek PR pomaga firmom (prywatnym i państwowym) poprawić jakość i skuteczność komunikacji z mediami zwiększając swobodę, pewność siebie i precyzję wypowiedzi w wywiadach dla prasy, radia i telewizji.
Konkluzja
Firma, instytucja lub organizacja, która nie wie co powiedzieć mediom i nie rozumie ich potrzeb jest jak kucharz, który wprawdzie ma w głowie dużo przepisów, ale nie wie na co mają apetyt jego goście.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz