Nikt kto poważnie traktuje komunikację ze swoimi klientami nie może sobie pozwolić dzisiaj na lekceważenie mediów społecznościowych.
Właściciele i przedstawiciele firm często jednak powtarzają:
"Twitter? Nie lubię. To tylko wylęgarnia plotek."
lub
"A co zrobimy jeśli ktoś umieści na naszej firmowej stronie na Facebooku krytyczny komentarz?"
lub
"Czy LinkedIn nie jest dla osób szukających pracy?"
lub
"Nie mam czasu i ochoty na takie zabawy i rozmowy z nie wiadomo kim."
Wszystkie te uwagi (z wyjątkiem ostatniej) celnie pokazują do czego są czasem wykorzystywane media społecznościowe, ale nie opisują wszystkiego.
Oto cztery istotne powody dlaczego Twoja firma lub instytucja – duża czy mała – powinna być aktywna w mediach społecznościowych:
1. To tutaj zaczynają się najczęściej rozmowy o nowych problemach.
Jeśli chcesz poznać najnowsze opinie na konkretny temat, krótka kwerenda na Twitterze pokaże Ci garść artykułów, komentarzy i raportów w każdej sprawie.
2. To tutaj zaglądają dziennikarze w poszukiwaniu tematów.
Dziennikarze i redakcje wykorzystują media społecznościowe do szukania informacji, zdjęć, nagrań wideo, cytatów i gości do programów. To właśnie na Twitterze publikowane są pierwsze informacje o ważnych wydarzeniach – to tutaj można dowiedzieć się czym żyje świat.
3. To znakomite miejsce do sprzedaży i promocji.
To rewelacyjna platforma do prezentacji produktów i usług, edukacji konsumentów i zbierania opinii.
4. To tutaj zaczynają się rozmowy o kryzysach, wypadkach i katastrofach.
Jeśli Twoja firma lub instytucja ma jakiś problem, pierwsza informacja o tym pojawi się prawdopodobnie właśnie w mediach społecznościowych. Zaraz potem przyjdą pierwsze plotki, domysły i spekulacje. Jeśli nie będziesz o tym wiedzieć, nie będziesz mógł przekazać swojego punktu widzenia i sprostować nieporozumienia.
Media społecznościowe są dzisiaj integralnym elementem każdego programu PR.
Możesz się z tym nie zgodzić lub zignorować, ale od teraz tylko na własne ryzyko.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz