21 lutego 2013

Dlaczego w PR drożej nie znaczy lepiej

Jako konsumenci, przygotowując się do kupna nowego produktu, na przykład pralki, zwykle decydujemy się na droższy model. Dlaczego? Z doświadczenia wiemy, że tańsze urządzenia częściej się psują i nie będą służyć długo.

Kiedy właściciele firm szukają usług PR kierują się innymi kryteriami. Nie wiedzą, że większa, bardziej znana i droższa agencja PR wywiąże się ze zleconego zadania tak samo jak mniejsza. Różni je jedynie cena za wykonaną pracę.

Duża nie musi być lepsza

Jest wiele powodów dlaczego firmy wybierają droższe agencje PR zamiast nawiązać współpracę z mniejszymi i tańszymi agencjami. Często jest to przekonanie, że tylko duża agencja (najlepiej warszawska) jest w stanie świadczyć usługi PR na najwyższym poziomie.

To tak jakby myśleć, że w Warszawie są największe i najlepsze restauracje, salony fryzjerskie i sklepy z pralkami. Wiadomo, że są duże i małe, dobre i złe, drogie i tanie – te największe nie są najlepsze.

Duże agencje PR znane są z tego, że na pierwsze spotkanie z nowym klientem wysyłają najważniejszych pracowników, ale po podpisaniu umowy to nie oni pracują dla klienta (ich czas jest zbyt cenny), ale szeregowi pracownicy.

W małej agencji szef osobiście nadzoruje obsługę klientów (bo jest ich mniej) i sam wykonuje najtrudniejsze zadania (bo on to robi najlepiej i musi znaleźć na to czas).

W Feliszek PR klienci mają gwarancję bardzo dobrego "prania" po niższej cenie bez uszczerbku na jakości. Dlaczego? Bo ludzie, których spotkasz na pierwszym spotkaniu, będą także potem dla Ciebie pracować. U nas nie ma "praktykantów" public relations.

Lista klientów i kontaktów w mediach

Inny powód dlaczego klienci wybierają duże agencje to imponująca lista obsługiwanych klientów. Mniejsze agencje nie mogą pochwalić się takim bogatym portfolio, doświadczeniem i szerokimi kontaktami w ogólnopolskich mediach. Ale nie każdy klient szuka od razu kontaktu z "Rzeczpospolitą".

Małe, specjalistyczne agencje PR mają mniej kontaktów, ale są to kontakty bliższe i dzięki temu bardziej skuteczne.

Niektóre duże agencje PR zwracają się czasem do nas o pomoc w zadaniach, w których nie czują się pewnie (na przykład szkolenia medialne lub komunikacja kryzysowa). Szkoda, że – z wiadomych powodów – nie możemy pochwalić się tym publicznie.

Zastanów się dwa razy zanim wybierzesz dużą agencję PR i będziesz co miesiąc dopłacać za "gwarancję pewności". W PR wyższa cena nie gwarantuje lepszej jakości. To, co dopłacasz jest wydawane na wynajem biur w wieżowcach z widokiem na centrum Warszawy i najnowsze modele modnych samochodów dla dyrektorów agencji.

Konkluzja

Dokładnie rozważ wszystkie za i przeciw przed podpisaniem umowy, bo agencja PR nie działa jak pralka – większa i droższa nie jest automatycznie lepsza. Zresztą wszystko i tak wyjdzie w praniu.

Jeśli wolisz małą agencję PR od dużej, prosimy o kontakt. Chętnie porozmawiamy o Twoich celach i potrzebach. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *