Śpieszysz się? Masz tylko 5 minut na szkolenie medialne?
Czas... start!
1. Dobra strategia medialna nie polega na jednym rewelacyjnym występie w radiu lub telewizji, ale na zbudowaniu trwałych i wartościowych relacji, które zaowocują regularnymi zaproszeniami do mediów.
2. Media nie muszą być obiektywne i przestrzegać zasad fair play. Media chcą tylko zdobywać informacje i zarabiać pieniądze.
3. Nie oczekuj, że media będą przestrzegać jakichkolwiek reguł w rozmowie z Tobą. Nie jesteś Donaldem Tuskiem ani Jarosławem Kaczyńskim.
4. Bądź uprzejmy. Twój osobisty wizerunek kształtuje wizerunek organizacji i wpływa na to jak media o niej piszą. Miłe wrażenie – przyjazny artykuł. Negatywne wrażenie – ...
5. Kiedy dzwoni reporter nie zgadzaj się z miejsca na wywiad. Nawet jeśli bardzo tego chcesz :-)
6. Zapytaj kiedy możesz oddzwonić i jaki jest termin oddania artykułu do druku.
7. Nigdy nie proś z góry o listę pytań. Natomiast zawsze pytaj o temat rozmowy, wywiadu lub debaty.
8. Zastanów się jakie pięć lub sześć pytań reporter najprawdopodobniej zada w czasie wywiadu. Dodaj do tej listy dwa pytania, na które odpowiedź będzie najtrudniejsza.
9. Poproś współpracowników o pomysły, co powiedzieć. Dziennikarza nie interesuje kto jest autorem tego, co usłyszy, ale jedynie CO mówisz.
10. Nie zabieraj się do napisania trzech kluczowych komunikatów jeśli nie jesteś gotowy poprawiać ich 10 razy.
Jeśli masz czas na dłuższe szkolenie medialne, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
PS. Zobacz "Elementarz medialny"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz