23 kwietnia 2015

Jak znaleźć czas, żeby przygotować się do wywiadu dla mediów

Oto jeden z komentarzy jaki często słyszę na naszych szkoleniach medialnych: "Zgadzam się, że należy przygotować się do wywiadu dla mediów lub przećwiczyć prezentację, ale nie mam na to czasu."

Z całym szacunkiem, ale to nonsens.

Zawsze jest czas na rzeczy, które są ważne. Każdy kontakt z mediami jest ważny. Podobnie jest z prezentacją czy wystąpieniem publicznym.

Ten czas trzeba też mądrze wykorzystać. A z tym bywa różnie. Na przykład są ludzie, którzy przez tydzień przygotowują slajdy do prezentacji (zdjęcia, grafiki i wykresy), ale twierdzą, że nie mają czasu, żeby ją przećwiczyć. To absurd!

Podobnie jest z wywiadami dla mediów. Nie może być tak, że opracowujesz listę 30 pytań jakie może zadać reporter i tyle samo odpowiedzi, ale ani razu nie przećwiczysz przed wywiadem swoich trzech krótkich, kluczowych komunikatów (każdy po 10 sekund).

Oto trzy praktyczne porady jak dobrze się przygotować do wywiadów i prezentacji:

1. Przećwicz na głos trzy kluczowe komunikaty nagrywając je na wideo lub smartfonie. Co Ci się podobało, a co trzeba poprawić? Potrzebny czas: 60 sekund. Nie uwierzę jeśli powiesz, że nie masz minuty na takie ćwiczenie.

2. Zastanów się jakie trzy lub cztery pytania zada Ci reporter i odpowiedz na nie przed kamerą. Obejrzyj i oceń nagranie. Mówiłeś krótko, jasno i na temat? Potrzebny czas: 5 minut.

3. Nagraj pierwsze dwie minuty prezentacji na wideo. Powiedz coś ciekawego i do czego nie potrzebujesz slajdów. Obejrzyj nagranie. Czy to na pewno zaciekawi publiczność? Potrzebny czas: 4 minuty.

Uwierzę jeśli powiesz, że nie masz kilku godzin lub całego dnia na szkolenie medialne, ale nie przekonasz mnie, że nie masz 10 minut, żeby lepiej wypaść w mediach lub na prezentacji.

Konkluzja

Żyjemy w czasach wszędobylskich kamer i urządzeń utrwalających dźwięk. Każdy smartfon ma funkcję wideo. Żyjemy też w czasach banalnych prezentacji i miałkich wystąpień w mediach.

Dlaczego nie masz wykorzystać najnowszej i ogólnie dostępnej technologii do poprawy jakości swoich prezentacji i wywiadów dla mediów?

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, proszę o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *