Mówi się, że PR jest tylko dla celebrytów, polityków i zawodowych sportowców. Ci, którzy tak myślą, rezygnują z wyjątkowej możliwości wypromowania siebie, swojej firmy, swoich produktów i usług.
Chcesz zdobyć więcej klientów, poprawić sprzedaż, zwiększyć dochody, wzmocnić markę i poszerzyć rynek?
Zapraszam do lektury.
Zamierzasz:
1. Zdobyć więcej klientów?
2. Sprzedawać więcej produktów?
3. Poprawić opinię o swoich usługach?
4. Zwiększyć dochody?
5. Być bardziej rozpoznawalny w mediach?
6. Wykreować nowy wyróżnik (USP)?
7. Zdobyć pozycję lidera branży?
8. Wzmocnić markę?
9. Poprawić reputację?
10. Wykreować się na najlepszego eksperta w swojej specjalności?
11. Dotrzeć do decydentów?
12. Poszerzyć rynek sprzedaży?
13. Zwiększyć zainteresowanie swoimi szkoleniami?
14. Sprzedać cały nakład swojej książki?
15. Znaleźć producenta i/lub dystrybutora dla swojego filmu?
16. Zwiększyć zainteresowanie swoimi koncertami i nową płytą?
17. Zwiększyć liczbę zaproszeń na konferencje w roli głównego prelegenta?
18. Zdobyć wiarygodność jaką dają wyłącznie występy w mediach?
Jeśli choć raz powiedziałeś tak – potrzebujesz PR.
Nie musisz być celebrytąPublic relations NIE jest głównie dla ludzi rozrywki i polityki – choć oglądając telewizję komercyjną można czasem odnieść takie wrażenie. PR to efektywna metoda komunikacji pomagająca kształtować wizerunek, rozwijać firmę, zdobywać klientów oraz wzmacniać markę i reputację.
PR pomaga osiągać różne cele. Niektórzy chcą wzbogacić wiedzę konsumentów o swoim produkcie i zwiększyć jego rozpoznawalność, inni pragną zdobyć pozycję najważniejszego eksperta w branży, jeszcze inni planują wypromować społecznie pożyteczną ideę. Każdy chce się lepiej komunikować z rynkiem.
Jaką wartość ma najlepszy produkt lub usługa, o której nikt nic nie wie? Jaki sens ma Twój wysiłek, jeżeli wszystko trzymasz w sekrecie? Firma może być najlepsza, najszybsza, najbardziej innowacyjna, ale jeśli nikt o niej nie słyszał... zapomnij o sukcesie.
Twoja pierwsza kampania PR
Skuteczna kampania PR jest nieodłącznym i coraz ważniejszym składnikiem każdego planu biznesowego – tak jak terminowe płacenie faktur lub zakup odpowiednich surowców.
Wszystko zaczyna się od dotarcia do rynku i konsumentów. Potem trzeba określić konkretne cele. Planujesz zwiększyć sprzedaż o 1/3 do końca przyszłego roku? Zamierzasz otworzyć nowy sklep lub oddział? Chcesz wejść na rynek europejski? Jakie są Twoje długoterminowe cele?
Pamiętaj o przyszłości. PR to długofalowy proces – na efekty trzeba poczekać. Spisz krótko i długoterminowe cele i przygotuj kampanię, która je umiejętnie połączy.
To nie jest tak, że jeden wywiad w "Gazecie Wyborczej" lub "Wprost" zwiększy sprzedaż następnego dnia. Takie wywiady to element wielu innych starań i szerszego planu. Gdybyś wycofał się po trzech miesiącach, nigdy by tego wywiadu nie było i nie wiedziałbyś jaka jest skuteczność kampanii.
Być może pięć minut temu uważałeś, że nie potrzebujesz PR, ale jeśli naprawdę chcesz zdobyć więcej klientów, poprawić sprzedaż, zwiększyć dochody, wzmocnić markę i poszerzyć rynek, warto spróbować. Nie czekaj na ostatni dzwonek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz