15 grudnia 2013

Dobre buty, czyli ile kosztuje ekspert mediów społecznościowych

W każdej "nowej" specjalności musi minąć trochę czasu zanim pojawi się pewien standard łączący wartość z kosztem pracy. To samo dotyczy jakości pracy ekspertów mediów społecznościowych.

Rozmawiałem o tym z wieloma fachowcami, porównywałem ich pensje i jedyna odpowiedź jaka przychodzi mi do głowy brzmi: "To zależy."

Ile jesteś gotowy zapłacić za parę butów? Być może wystarczy jedna wizyta w CCC. Kupisz dobre buty w rozsądnej cenie – może nawet trafisz na atrakcyjną wyprzedaż.

Możesz też wybrać się do ekskluzywnego sklepu i wybrać coś oryginalnego. Może szukasz obuwia bardziej wygodnego, trwałego i lepiej dopasowanego do stopy. Zapłacisz więcej, ale ponieważ dużo chodzisz, uznasz to za dobrą inwestycję.

Być możesz zdecydujesz się na zakup butów w najmodniejszym butiku oferującym najdroższe marki (to właśnie tutaj kupują telewizyjni celebryci). Wiesz, że grubo przepłacasz, ale stać Cię i też chcesz czuć się jak gwiazda!

Którą parę butów wybierasz?

Ile możesz zapłacić za samochód? Dlaczego nie więcej? Samochód ma być przede wszystkim bezpieczny, szybki czy tani w utrzymaniu? Które elementy wyposażenia są dla Ciebie najważniejsze? Myślę, że Twoje i moje priorytety w wyborze nowego auta mogą się różnić – i to bardzo.

Jakiego eksperta szukasz?

Trudno trafnie wycenić wartość pracy eksperta mediów społecznościowych bez zdefiniowania konkretnych potrzeb.

Szukasz kogoś kto zajmie się dystrybucją gotowych tekstów w mediach społecznościowych?

Szukasz kogoś kto założy profile i nauczy Cię jak je samodzielnie obsługiwać?

Szukasz kogoś kto raz w miesiącu przygotuje teksty do publikacji w mediach społecznościowych?

Szukasz kogoś kto opublikuje jeden czy pięć wpisów dziennie?

Szukasz kogoś kto będzie obsługiwać jeden czy pięć firmowych profili?

Trzeba też pamiętać, że komunikacja w mediach społecznościowych nie dotyczy tylko PR. To także marketing, sprzedaż, obsługa klienta, zarządzanie sytuacją kryzysową, itd. Szukasz fachowca, który będziesz nadzorował pracę ludzi odpowiedzialnych za poszczególne dyscypliny czy kogoś kto sam zajmie się wszystkim?

Weź także pod uwagę to, że każdy ekspert – mimo wielu talentów – jest w czymś najlepszy. Każdy oferuje coś wyjątkowego. Na czym Ci najbardziej zależy?

Wartość eksperta

Wartość eksperta mediów społecznościowych zależy od Twoich potrzeb i celów, portfolio klientów oraz planu strategicznego.

Jedno jest pewne: dobrzy eksperci mediów społecznościowych nie pracują za grosze.

Możesz oczywiście zatrudnić studenta lub kogoś kto dopiero wchodzi do zawodu, ale – moim zdaniem – nie będziesz zadowolony z efektów.

Płaca eksperta mediów społecznościowych powinna zależeć od branży, średniej płacy w Twojej firmie na kierowniczym stanowisku i wartości tego, czego oczekujesz. Niskie wynagrodzenie przyciągnie ludzi z niskimi kwalifikacjami, średnie ze średnimi, wysokie z wysokimi.

Jeżeli planujesz zatrudnić zewnętrznego konsultanta lub trenera, możesz liczyć tylko na to za co płacisz. Najlepsi eksperci mediów społecznościowych nie stosują "specjalnych" rabatów lub promocji, bo i bez tego mają dużo pracy.

Ja nie publikuję online moich stawek z dwóch powodów. Po pierwsze, niektórzy klienci pomyślą, że są zbyt wysokie. Po drugie, inni klienci uznają je za zbyt niskie.

Konkluzja

Zanim zaczniesz szukać eksperta mediów społecznościowych, zastanów się nad swoimi potrzebami i oceń jaką wartość ma dla Ciebie wypracować. Porozmawiaj z firmami, które już korzystają z takich usług, sprawdź zawodową wiarygodność wybranych kandydatów i wybierz najlepszego.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *