27 września 2013

10 zasad skutecznej kampanii PR

1. Prowadź kampanię PR jak wyprawę w wysokie góry. Twoim celem jest szczyt – najkrótsza trasa nie zawsze jest najbardziej bezpieczna, najłatwiejsza i najszybsza. Przygotuj cały sprzęt, sprawdź go dwa razy i bądź gotowy na wszystkie okoliczności.

2. Skuteczny PR jest niewidzialny. Niektóre firmy mają rewelacyjny wizerunek – mimo że pozornie wcale się z nim nie utożsamiają. Tak się wygrywa wojny bez jednego wystrzału.

3. Najlepszą metodą perswazji jest słuchanie. Na klientach większe wrażenie robi to jak słuchasz niż to, co mówisz. Im więcej słuchasz, tym bardziej jest lubiany, ceniony i wpływowy.

4. Co czytają Twoi klienci? Jakie programy oglądają w telewizji? Jakich audycji słuchają w radiu? Jeśli tego nie wiesz, nie wiesz co masz im powiedzieć i jak do nich dotrzeć.

5. Kiedy spotykasz kogoś pierwszy raz, spójrz mu głęboko w oczy. Jeśli zapamiętasz ich kolor, pokazałeś, że zależy Ci na tej osobie.

6. Mów prosto. Ludzie czasem się z Tobą nie zgadzają dlatego, że Ciebie nie rozumieją.

7. Wszystko co usłyszysz przed "ale" jest nieważne. Liczy się tylko to, co klient lub dziennikarz powie po "ale".

8. Szybko oddzwaniaj do dziennikarzy. Traktuj ich jak najlepszych klientów. Czterech na pięciu dziennikarzy pomyśli: "Jeśli nie chcesz ze mną rozmawiać, to znaczy, że mogę napisać co chcę."

9. W sytuacji kryzysowej osoby, które odbierają telefony muszą być tak samo przeszkolone medialnie jak osoby, które rozmawiają z dziennikarzami. Reporterzy chętnie robią wywiady z asystentami, recepcjonistkami i sekretarkami.

10. Dyskusja nie jest działaniem. Każda idea potrzebuje energii i zdecydowania. Spotkania i narady nie są pracą – są przygotowaniem do decyzji i działania.

Jakim zasadami kierujesz się w swoich kampaniach PR? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *