26 kwietnia 2014

21 najczęściej zadawanych pytań o mediach społecznościowych

Oto lista 21 pytań najczęściej zadawanych na naszych szkoleniach medialnych.

Na wszystkie odpowiadamy: NIE.

1. Czy dzięki profilom na Facebooku, Twitterze i Google+ mogę bezpośrednio zwiększyć sprzedaż moich produktów i usług?

2. Czy agencja PR poprowadzi za mnie mój profil w dowolnym serwisie społecznościowym i nie będę musiał przekazywać jej żadnych informacji?

3. Czy mogę spodziewać się pierwszych efektów po miesiącu?

4. Czy w sytuacji kryzysowej mogę przekazywać wszystkie komunikaty tylko na moich profilach w mediach społecznościowych?

5. Czy mam akceptować zaproszenia od wszystkich osób (także tych, których nie znam)?

18 kwietnia 2014

Strategia komunikacji w mediach społecznościowych

Strategia w mediach społecznościowych nie dotyczy tego, co mówisz na Twitterze i Facebooku. W strategii chodzi o to, co pracownicy mówią o firmie oraz swoich kolegach i koleżankach w godzinach pracy i poza nimi.

Strategia komunikacji przydaje się każdej firmie, która wykorzystuje serwisy społecznościowe w kampaniach PR lub tylko ogranicza się do monitoringu tego, co mówią inni, na przykład konkurencja.

Szkolenia z komunikacji medialnej mogą być pomyślane jako sposób zapoznania pracowników z gotową strategią lub przedstawienia co w takiej strategii powinno się znaleźć.

Nie zawsze jest miło

Jednym z mniej przyjemnych wyróżników komunikacji online jest możliwość atakowania i zastraszania użytkowników – pod swoim nazwiskiem albo anonimowo.

12 kwietnia 2014

Dlaczego media nie muszą o Tobie mówić...

Tak, nie przesłyszałeś się...

Przeczytałeś 5 książek i 50 artykułów o tym jak zainteresować media swoją firmą lub instytucją. A ja mówię, że to na nic?

Żeby nie było nieporozumień. Nie twierdzę, że zmarnowałeś czas. Zachęcam do refleksji dlaczego masz zabiegać o względy mediów, dlaczego mają o Tobie mówić i czy to, co mówią (zakładam, że te książki i artykuły były coś warte) jest zgodne z Twoimi interesami, potrzebami i celami.

Dlaczego to ważne?

Nie dalej jak wczoraj spotkałem właściciela małej firmy informatycznej (nazwijmy go Tomasz), który chce zainteresować dziennikarzy tym, co robi. Dba o jakość swoich usług, ma dobrą opinię wśród klientów, jest znany w swojej branży, ale nie wie dużo o public relations i chce mieć pewność (i bardzo dobrze!), że pieniądze na PR będą dla niego inwestycją a nie kosztem.

8 kwietnia 2014

Kelnerka, która przypomniała mi siłę niedokończonych...

Kelnerka w modnej restauracji objaśniając menu powiedziała: "Jeśli zamówi pan spaghetti bolognese, będzie pan zadowolony. Ale jeśli wybierze pan lazanię... zresztą... nieważne..."

Niedokończone zdanie to bardzo skuteczna metoda zwiększania zainteresowania i motywacji w PR, marketingu i sprzedaży.

Gdybym w tytule napisał co kelnerka powiedziała, być może nie chciałbyś przeczytać tego tekstu. Prawda?

Inne przykłady:

1. Jeżeli przeczytasz ten artykuł do końca, poczujesz apetyt na...

2. Nie daruję sobie jeśli nie powiem jak ważne w kontaktach z mediami jest...

3. Nie ma mowy o skutecznej komunikacji kryzysowej bez dokładnej...

4 kwietnia 2014

Pracujesz czy próżnujesz w PR?

Długie godziny pracy, wysokie wymagania klientów, stres...

Każdy kto pracuje w PR wie jak trudno oddzielić życie zawodowe od prywatnego i znaleźć stabilną równowagę pomiędzy pracą a czasem wolnym.

Rodzina, dom, hobby, sport, działalność społeczna – naprawdę jest życie poza PR.

Praca nie może rujnować życia osobistego, ale z drugiej strony, to, co się dzieje w życiu prywatnym nie powinno przeszkadzać w karierze zawodowej.

Uwaga, bo powiem coś, co ucieszy pracoholików: Ludzie, którzy nie pracują dużo, najczęściej narzekają na brak równowagi między pracą a życiem osobistym!

Dla pracusia weekend w pracy to kolejna okazja do udowodnienia, że "nie ma takiego wyzwania, któremu nie stawię czoła".

Nie przesadzam?

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *