29 marca 2013

Życzenia na Wielkanoc

Zdrowych, pogodnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy, smacznego jajka, wesołego śmigusa dyngusa, udanego odpoczynku i miłych spotkań w gronie przyjaciół i rodziny...

Radosnego Alleluja życzy Bogusław Feliszek.


23 marca 2013

Mówisz, że jesteś inny? Ja też!

Każda firma chce podkreślić swoją odmienność, ale często te różnice widać tylko w haśle promocyjnym, oprawie graficznej witryny WWW lub kształcie firmowej wizytówki.

"Klient jest najważniejszy... Pracownicy są naszym największym kapitałem... Świadczymy usługi najwyższej jakości..." Nie nudzę?

To nie są komunikaty, które zapadają w pamięć. Przekaz albo nie jest zauważany albo natychmiast zapominany – bez szansy na utrwalenie w podświadomości. Nie o to chodzi firmom, które chcą się skutecznie wyróżnić.

17 marca 2013

Słuchałeś siebie ostatnio?

Każdy kto pracuje w PR dużo rozmawia przez telefon. Kontakty z dziennikarzami, umawianie spotkań, uzgadnianie terminów prezentacji, omawianie ofert, wstępne negocjacje...

Jest o czym rozmawiać.

Gdyby tylko ludzie słyszeli jak mówią – głos, słowa i intonacja – mogliby znacząco poprawić skuteczność swojej komunikacji.

Nagrana rozmowa

Na przykład, powiedzmy, że proponujesz reporterowi przez telefon temat na artykuł, umawiasz się z nowym klientem na prezentację lub prowadzisz telekonferencję z pięcioma dyrektorami oddziałów. Myślałeś o nagraniu tej konwersacji i odsłuchaniu jej w wolnej chwili?

Kiedy ostatnio zapraszałem reportera lokalnej gazety na spotkanie z moim klientem pomyślałem po odłożeniu słuchawki: "Gdybym posłuchał tej rozmowy, mógłbym się czegoś nauczyć."

9 marca 2013

Jeśli chcesz się przebić przez cały ten zgiełk w mediach...

Od kilku miesięcy pracuję z klientem nad przygotowaniem reakcji na poważną korektę polityki rządowej.

Moim zadaniem jest opracowanie strategii medialnej i przekazów, które zostaną zauważone przez decydentów, liderów opinii i media.

Oczywiście, brak szczegółowych informacji o treści reformy i konkretnej daty, nie ułatwia zadania, ale mimo to zrobiliśmy już wiele rzeczy.

Oto nad czym pracowaliśmy:

1. Analiza wszystkich potencjalnych scenariuszy – w tym przypadku jaka będzie treść rządowej korekty – i decyzje o stanowisku klienta w każdym przypadku.

2. Opracowanie kluczowych przekazów i konsultacje ze współpracującymi z nami reporterami informacji. Przekazy muszą być proste, jasne i rzeczowe – poparte przekonującymi dowodami, liczbami i raportami. W naszych przekazach są także uwzględnione tzw. trudne kwestie.

6 marca 2013

Czego dziennikarz chce od eksperta

Nikt tego głośno nie mówi – choć wiele osób tak sądzi – dziennikarze nie są autorami wyjątkowo oryginalnych przemyśleń. Ale dobrzy reporterzy – pisząc artykuł – potrafią dobrać sobie kompetentnych ekspertów.

To jest szansa dla Ciebie. Twoja specjalistyczna wiedza – ekonomiczna, prawnicza, medyczna, sportowa, meteorologiczna, itd. – jest bardzo potrzebna dziennikarzowi. Także wtedy kiedy byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia.

Dziennikarze wiedzą trochę o wszystkim, ale rzadko potrafią napisać artykuł, przygotować relację dla radia lub telewizji bez pomocy eksperta. Nie mogą też być w kilku miejscach w jednym czasie.

Autorytet i wiarygodność

Ekspert daje tekstowi autorytet i wiarygodność. Wiedza jaką jako ekspert przekazujesz musi być jasna i zrozumiała.

Jeśli mówisz mętnie, dziennikarz może źle zrozumieć podane fakty – i jeżeli wykorzysta je w tekście z Twoim nazwiskiem ("Jak mi powiedział..."), Twoja reputacja na tym na pewno nie zyska.

1 marca 2013

Odcienie nowości w PR

Nowe słoneczne panele. Nowy pomysł na tani prąd. Nowa technologia oszczędzania energii.

"Nowy, nowa, nowe..." codziennie zwracają uwagę w tytułach gazet. Media zawsze miały słabość do nowinek. PR chętnie tą słabość wykorzystuje.

Nowość jednak może czasem być obciążeniem – szczególnie kiedy mówimy o przełomowym wynalazku, który zrewolucjonizuje rynek lub stworzy nową kategorię.

Drobne poprawki są przyjmowane przez konsumentów spokojnie i bez obaw, bo rozumieją ich cel, zakres i wpływ. Nie wymagają radykalnej zmiany zachowania, na przykład sposobu używania produktu.

Pionierskie innowacje to zupełnie inny odcień "nowości". Potrzebują większej kreatywności i bardziej dokładnego planowania.

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *