7 marca 2016

Chcesz wiedzieć więcej o PR?

Jedną z miłych stron bycia specjalistą PR jest to, że prawie każdy kogo spotykam na gruncie zawodowym wcześniej czy później pyta mnie jak kontaktować się z mediami, udzielać wywiadów i wykorzystać media do budowania marki.

Chętnie odpowiadam na te pytania, ale ponieważ doba ma tylko 24 godziny, brakuje mi czasu, żeby od razu odpisać na wszystkie e-maile na ten temat.

Dlatego zrobiłem zestawienie 30 najczęściej zadawanych pytań z linkami do pełnych odpowiedzi.

1. Jaka jest istota public relations?

W największym skrócie, public relations to zarządzanie publicznym wizerunkiem (tym jak jesteś postrzegany) i tożsamością (tym jaki jesteś). Więcej...

2. Czego agencja PR oczekuje od swoich klientów?

Wszystko zaczyna się od szczerej, konkretnej i bezpośredniej komunikacji. Agencja i jej klient muszą się dobrze rozumieć i razem realizować wspólne cele. Dlatego cenię klientów, którzy w prostych słowach potrafią powiedzieć czego chcą i jakie mają plany. Więcej...

3. Jak wygląda typowy projekt PR?

Typowy projekt jest kombinacją ośmiu działań: 1. opracowanie zarysu strategicznego programu i terminarza, z uwzględnieniem audytu medialnego i treści podstawowego przekazu public relations, 2. redakcja materiałów prasowych, na przykład, profil organizacji, opisy produktów, życiorysy członków zarządu, 3. redakcja i dystrybucja informacji prasowych, artykułów i streszczeń wystąpień publicznych Więcej...

4. Jakie są zasady skutecznej kampanii PR?

Prowadź kampanię PR jak wyprawę w wysokie góry. Twoim celem jest szczyt – najkrótsza trasa nie zawsze jest najbardziej bezpieczna, najłatwiejsza i najszybsza. Przygotuj cały sprzęt, sprawdź go dwa razy i bądź gotowy na wszystkie okoliczności. Więcej...

5. Dlaczego PR nie uratuje złego produktu?

Jeśli masz produkt, którego nikt nie chce kupować ze względu na niską jakość, przestarzałą technologię lub słabą sieć dystrybucji, dlaczego PR ma coś zmienić? PR tak nie działa. Więcej...

6. Jak zaplanować budżet PR?

Najtrudniejsze pytanie jakie zadają nam nowi klienci dotyczy tego ile będzie ich kosztować PR. Jak na nie odpowiedzieć w pierwszej rozmowie – często przez telefon – kiedy klient nie ma wątpliwości, że potrzebuje PR, ale nie wie czy go na to stać? Więcej...

7. Czym różni się zarządzanie od przywództwa w PR?

Zarządzanie i przywództwo to w public relations dwie różne dziedziny. Obydwie są niezbędne do pomyślnego rozwoju organizacji i wzajemnie się uzupełniają – ogólnie i w szczegółach. Ale w codziennej krzątaninie często zapomina się o różnicach. Więcej...

8. Jak tworzyć wartość dodaną w PR?

Wartość dodana kreowana przez firmę i postrzegana przez klientów nie musi być identyczna. Powiem więcej, nigdy nie jest taka sama. Więcej...

9. Jak badać rezultaty kampanii PR?

Wszystkie systemy analizy mediów są kosztowne. Dużo zależy od wybranej metody pomiaru. Jeżeli interesuje nas reakcja mediów podstawą jest analiza wycinków prasowych. Jeżeli ważny jest wzrost sprzedaży, trzeba zacząć od określenia średniej miesięcznej sprzedaży, by następnie porównać zmiany na koniec kampanii PR. Prognozowanie przyszłych wyników jest trudne, jeżeli agencja PR wcześniej nie wykonywała podobnych prac. Więcej...

10. Jak zbudować skuteczną strategię medialną?

Jeśli wiesz dlaczego szukasz kontaktu z mediami i do kogo chcesz dotrzeć, nie marnujesz czasu, energii i pieniędzy na chaotyczne decyzje i pozorne działania – to, co robisz jest bardziej precyzyjne i skuteczne. Więcej...

11. Jakie są typowe błędy w kontaktach z mediami?

Błędy dziennikarza nigdy nie trafią do wywiadu – Twoje zawsze. Im więcej błędów popełnisz, tym bardziej atrakcyjny tekst :-( Więcej...

12. Jak znaleźć w firmie ciekawe tematy dla mediów?

W poszukiwaniu atrakcyjnych tematów trzeba przypomnieć sobie nasze ulubione bajki i historie z dzieciństwa oraz pytania jakie zadawaliśmy słuchając tych opowieści. Więcej...

13. Po co mi informacja prasowa?

Proces wyszukiwania i selekcji interesujących tematów i pisanie ciekawych informacji ułatwia ustalenie priorytetów i silnych stron organizacji. Ta prosta czynność jest pewną odskocznią od codziennych obowiązków i sprzyja refleksji nad przyszłością. Daje inspirację do pracy "nad firmą", zamiast "w firmie". Więcej...

14. Jak znaleźć czas, żeby przygotować się do wywiadu dla mediów?

Zawsze jest czas na rzeczy, które są ważne. Każdy kontakt z mediami jest ważny. Podobnie jest z prezentacją czy wystąpieniem publicznym. Więcej...

15. Jak reagować na krytykę w mediach?

Nie ma dnia bez złych wiadomości w mediach. Dlaczego? Bo zła wiadomość dla jednego jest dobrą nowiną dla drugiego. Bo zło jest ciekawe. Bo zło niesie dramat. Bo zły bohater jutro może się nawrócić. Możesz być jak Matka Teresa i trafić na pierwszą stronę brukowca jako co najmniej "podejrzana persona". Więcej...

16. Co robić kiedy media niesłusznie kąsają?

Kiedy słyszę takie pytania natychmiast przychodzą mi do głowy mrożące krew w żyłach sceny z "Ojca chrzestnego" i "Fatalnego zauroczenia" z końskim łbem w łóżku i ugotowanym królikiem. Wyobrażam sobie mojego klienta jako zakapturzonego krzyżowca występującego pod pseudonimem "Sponiewierany Rzecznik Prasowy", który dokonuje zemsty na niedobrym dziennikarzu "obdzierając go ze skóry". Brrr... Więcej...

17. Kiedy przemilczeć błąd reportera?

Jeżeli w artykule czy na blogu przedstawiony jest negatywny przypadek, który jest tylko czubkiem góry lodowej, to szybka i adekwatna reakcja leży w żywotnym interesie organizacji. Zwlekanie z decyzjami zmierzającymi do usunięcia problemu stanowi większe zagrożenie od samej publikacji. Więcej...

18. Jakie są priorytety w zarządzaniu kryzysem i komunikacją kryzysową?

Przygotowując się do zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową trzeba odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie: "Czego oczekują od nas interesariusze?" Więcej...

19. Jak media zmieniają reputację online?

Większość firm wie, że pozytywne artykuły w mediach zwiększają rozpoznawalność i budują reputację. Nie wszystkie zdają sobie sprawę, że relacje w mediach mogą także poprawić reputację w Internecie. Więcej...

20. Od czego zależy sukces w mediach społecznościowych?

Ludzi (czyli konsumentów) interesuje w mediach społecznościowych to samo, co w realnym świecie. Interesują ich gwiazdy, sport, filmy, moda, muzyka popularna, książki kryminalne, telewizja oraz przyjaciele i znajomi. Prawdopodobnie nie interesuje ich co robisz i kim jesteś. Więcej...

21. Jak reagować na krytykę w mediach społecznościowych?

W świecie mediów społecznościowych konsumenci mogą wyrażać swoje opinie i chętnie to robią. Każdy korzysta z tych mediów zgodnie ze swoimi preferencjami, upodobaniami i wartościami. Więcej...

22. Jak wykorzystywać zdjęcia w mediach społecznościowych?

Zdjęcia pomagają nawiązywać kontakty i poprawiać relacje w mediach społecznościowych, ale trzeba uważać, żeby nie popsuły przy okazji naszych relacji w świecie rzeczywistym. Więcej...

23. Jak wybrać rzecznika prasowego?

Doświadczenie zawodowe rzecznika i jego wykształcenie powinny tłumaczyć dlaczego został wybrany do promocji produktu, usługi lub sprawy, a sam rzecznik pokazywać, że robi to z przekonaniem i zaangażowaniem. Więcej...

24. Czego dziennikarz chce od eksperta?

Nikt tego głośno nie mówi – choć wiele osób tak sądzi – dziennikarze nie są autorami wyjątkowo oryginalnych przemyśleń. Ale dobrzy reporterzy – pisząc artykuł – potrafią dobrać sobie kompetentnych ekspertów. Więcej...

25. Czy szkolenia medialne pomagają liderom?

Liderzy muszą umieć komunikować się osobiście, z grupą i tłumem – bezpośrednio i na odległość. Obserwując kariery uczestników moich szkoleń widzę bezpośredni związek pomiędzy sukcesami i dążeniem do poprawy komunikacji. Więcej...

26. Dlaczego na szkoleniu medialnym musi być kamera?

Dlaczego tak mocno podkreślamy potrzebę korzystania z kamery na naszych szkoleniach? Ponieważ słowa są tylko jednym ze składników całego procesu komunikacji. Do medialnego pakietu należy jeszcze dołączyć gestykulację, kontakt wzrokowy, mimikę, modulację głosu, ton i tempo mówienia – wszystko to musi ze sobą współgrać. Więcej...

27. Jak przygotować konferencję prasową?

Widok wielu kamer, mikrofonów, reflektorów i reporterów może deprymować. Jeśli pokażesz, że się boisz, media od razu to wyczują – nie tylko Cię zaatakują, ale także rozszarpią. Więcej...

28. Jak wybierać najlepsze szkolenia medialne lub szkolenia zarządzania komunikacją kryzysową?

Przed decyzją o wyborze najlepszej firmy prowadzącej szkolenia medialne lub szkolenia zarządzania komunikacją kryzysową warto znaleźć odpowiedzi na 15 pytań. Więcej...

29. Jakie są korzyści z zatrudnienia agencji PR?

Dzięki public relations wychodzisz z niszy anonimowości i zyskujesz większą rozpoznawalność. Klienci więcej wiedzą o tym, co robisz i jaką to ma dla nich wartość. Więcej...

30. Jak wybrać agencję PR?

Oto 13 pytań, które pomogą dokonać wstępnej selekcji agencji PR – jeszcze przed pierwszym spotkaniem. Więcej...

Starałem się nie pominąć żadnego ważnego tematu o PR. Jeśli czegoś brakuje, proszę o informację w komentarzu.

Brak komentarzy:

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *