Jako były nauczyciel (dwa lata uczyłem angielskiego w liceum) wiem, że krótkie testy z konkretnymi pytaniami pomagają szybko sprawdzić wiedzę uczniów.
Również w PR warto od czasu do czasu wykorzystać testy do oceny, które działania służą rozwojowi firmy, poprawiają jej wizerunek i wzmacniają reputację.
Wiele firm ma ciekawe pomysły PR i ambitne zamiary, ale nie udaje się wprowadzić ich w życie, najczęściej z braku czasu i środków.
Zyski ze skutecznego programu PR widać w zwiększeniu liczby klientów i przychodów, poprawie lojalności konsumentów, zdobyciu głosów w wyborach, zmianie nastawienia i zachowania, przyciągnięciu wiarygodnych inwestorów, itp.
Oto test, który pomoże opisać skuteczność programu PR.
TAK lub NIE
W zeszłym roku, kwartale lub miesiącu:
1. Odbieraliśmy telefony od konsumentów po artykule o naszym prezesie – lub ważnym pracowniku – w gazecie lub wywiadzie w telewizji.