Lubię media społecznościowe. Mam profile na Twitterze, Facebooku, Pinterest, GoldenLine, Tumblr i LinkedIn. Oprócz tego bloga prowadzę też kilka innych serwisów online – wszystko z ogromną przyjemnością :-)
Ale – uwaga! – to nie jest kolejny pean z cyklu "Kocham media społecznościowe!".
Media tradycyjne nie skończyły się – zmieniły tylko styl działania. Wciąż są pierwszym (czyli głównym) źródłem informacji dla konsumentów o tym, co robisz i dlaczego warto się tym interesować.
Większość samochodów ma odtwarzacze płyt CD i nagrań MP3, ale kierowcy wciąż słuchają radia. Mimo że w Internecie jest tyle informacji, ludzie nadal czytają popularne gazety i ulubione czasopisma.
Stare media i nowi klienci
Serwisy społecznościowe pozwalają utrzymać i rozwijać stały kontakt z konsumentami, kontrahentami, mediami i innymi ważnymi grupami otoczenia. Tradycyjne media natomiast pomagają zdobywać więcej klientów. Udane kampanie public relations łączą atuty obydwu platform komunikacji.
To prawda, że rzadziej niż przed laty korzystamy z mediów tradycyjnych, ale nikt nie wyrzuca telewizorów na śmietnik – i to się szybko nie zmieni. Zamiast rugować tradycyjne formy przekazu, lepiej integrować je z nowymi. Na przykład, do tradycyjnych materiałów prasowych możesz dodać kody QR, adres firmowej witryny WWW, adres e-mail i ikony serwisów społecznościowych.
Nie rezygnuj z tradycyjnych mediów tylko dlatego, że na swoim firmowym koncie na Facebooku masz 100,000 znajomych i fanów. Od znajomości i sympatii online do zakupu jeszcze daleka droga.
Przepis na sukces medialny
Trudno dziś zbudować markę wyłącznie w oparciu o media online – za mało ludzi regularnie korzysta z Internetu.
Oto mój przepis na smaczny koktajl medialny:
1/2 szklanki mediów społecznościowych
1/2 szklanki mediów tradycyjnych
1/4 szklanki badania rynku
1/3 szklanki dobrego planowania
2 łyżki oryginalnego wzornictwa
4 czubate łyżki znakomitych pomysłów
4 szklanki pierwszorzędnego produktu i/lub usługi
Wstrząśnij i dokładnie wymieszaj w mikserze. Podawaj z uśmiechem, patrząc prosto w oczy. Smacznego :-)
Jaki jest Twój przepis na sukces medialny? Napisz o tym w komentarzu.
Strona główna » social media » Nowy koktajl medialny
30 września 2011
Nowy koktajl medialny
Autor:
Bogusław Feliszek
o
14:08
Wyślij pocztą e-mailWrzuć na blogaUdostępnij w XUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Etykiety:
blog,
komunikacja,
social media
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz